Produkt

Phoenix Design: Proč chce Apple koupit Loewe?

Minulý týden se po světových trzích rozšířila šuškanda, že společnost Apple hodlá do svého jádřince vsadit německého výrobce Loewe. Mluvčí obou společností sice krčí rameny a mlčí jako zařezaní, zato křivka hodnoty akcií Loewe utěšeně leze vzhůru. Radost asi mají všichni zúčastnění – včetně designérů ze studia Phoenix Design, kteří stojí za tvary mnoha nedávných Loewe kolekcí.

 

Když se podíváme na výsledky práce německého studia Phoenix Design, trochu si drbeme nos za to, jak jsme si nedávno dělali z německého designu legraci v článku o nejhorších designech z veletrhu v Mnichově. Ani tady žádné kolektivní generalizace neplatí – jednoduché, funkční a nadčasové tvary musí zaujmout každého zákazníka s elementárním vkusem. Seznam značek, pro které toto studio s třiceti zaměstnanci navrhuje výrobky, se čte jako „kdo je kdo“ v segmentu pro většinové zákazníky: Sharp, Siemens, BenQ, Grundig, LG… a pochopitelně Loewe.

 

Manažeři z Loewe chtěli od Andrease Hauga a Toma Schönherra, zakladatelů a vůdčích duchů studia Phoenix Design, aby se hlavně postarali o tvary jejich placatých televizí a příslušenství k nim, a to přesně v duchu hesla: „Logika, Morálka a Kouzlo“. Jestliže je logika uvedena na prvním místě, má to svoje opodstatnění – pokud se podíváte na jednoduše zpracované „devatero přikázání“ s názvem Succes Factors, můžete v klidu zapomenout na jakékoli další poučky o tom, jak má vypadat proces tvorby. Právě případ Loewe je zmíněn hned ve třetí části s názvem „Osobitost značky“.

 

 

Před tím, než Loewe začalo spolupracovat s Phoenixem, šlo o sice velmi uznávaného výrobce, kterému ale chyběl nějaký ostře vyřezaný rys, díky kterou byste jej okamžitě poznali mezi jinými. Phoenix mu jej dodal – je to ten ovládací čudlík umístěný uprostřed pod obrazovkou, který je již přes deset let pro Loewe tím, co piha pro Cindy Crawford. Teprve díky tomu se podařilo dosáhnout vysněného cíle každého byznysu –  mít skvěle působící produkt, který se bude zároveň skvěle prodávat. I když mají u Apple určitě dobře spočítáno, proč se o Loewe zajímat, jsme si jisti, že na začátku Logických argumentů k akvizici bylo Kouzlo, které v sobě mají třeba televize řady Individual nebo Spheros, a že jej z klobouku vytáhli právě lidé z Phoenix Design.

 

Phoenix je prostě specialista na korporátní design, tedy na tvorbu tvarů pro danou firmu typických. Dalším příkladem je vedle Loewe také společnost Viesmann, která vyrábí tepelné systémy a různé další užitečné věci většinou schované někde ve sklepě. Podívejte se, jak v letech 1999-2001 vytvořilo studio Phoenix Design podobu výrobků, kterou si u Viesmanna drží dodnes:

 

 

 

< >
Loewe
Loewe team
Loewe_Individual Slim
loewe-blutech
Loewe_media-center
Loewe-Assist

Doporučujeme

vifa-helsinki-přenosný-bezdrátový-reproduktor
domácí-kinosál-dolby-atmos-5.1

Facebook

FULLSTARS LOVE

Fullstars.cz Copyright Fullstars s.r.o. Všechna práva vyhrazena | website by LBWorks | web crafted by 2046 | RSS