Film / Kultura / Nezařazené

Realita mimo realitu

Poslední film francouzského režiséra Quentina Dupieux s příznačným názvem Realita zamotal hlavu mnohým kritkům. Stejně jako jeho předchozí filmy Wrong nebo Guma oplývá geniálně absurdním humorem a mnoha filmovými aluzemi a zkratkami. Dupieux k filmu přistoupil jako vždy velmi autorsky, takže je podepsán pod scénářem, režií, kamerou, střihem i hudbou. Velmi komplikovaný scénář však dohromady působí koherentně a zábavně, pokud ovšem divák přistoupí na situaci, kdy nesmí brát film (a realitu) moc vážně.

Hlavní postava kameramana Jasona je pravděpodobně postavou ve filmu natáčeném v rámci filmu, ale možná je také postavou ve snu, anebo postavou ve snu ve filmu natáčeném v rámci tohoto filmu! Realita ale schválně nikdy nepřiznává, které scény náleží realitě, které snu, a které filmu, a jakmile máte pocit, že film dává smysl, během následující scény tento pocit ztratíte. To ale vůbec nevadí, ba naopak – film může mít mnoho různých čtení a významů, a tak se z něj po každém zhlédnutí může stát film úplně jiný. Realita vzdává hold přemotivovaným béčkovým thrillerům i kultovním filmům jako Cronenbergův Videodrome – jedna z dějových linií se totiž věnuje i záhadné videokazetě nalezené osmiletou dívkou jménem Reality (!) v útrobách zastřeleného zvířete. Ne náhodou se vše odehrává ve vybledlých barvách, jakoby filmový pás vypadl ze sedmdesátých let. Krom fascinujících záběrů v hlavě zůstane i výrazná zvuková složka filmu, od hudby, kterou složil Dupieux aka elektronický interpret Mr. Oizo až po neuvěřitelné zvuky a skřeky samotné hlavní postavy.

 

Doporučujeme

domácí-kinosál-dolby-atmos-5.1

Facebook

FULLSTARS LOVE

Fullstars.cz Copyright Fullstars s.r.o. Všechna práva vyhrazena | website by LBWorks | web crafted by 2046 | RSS